مبنای کار دانشگاه‌ها در ترم جدید آموزش الکترونیکی است
19 مهر 1400
معاون آموزشی وزیر علوم:

مبنای کار دانشگاه‌ها در ترم جدید آموزش الکترونیکی است

تهران - ایرنا - معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مبنای کار دانشگاه‌ها در ترم آینده آموزش الکترونیکی است.

به گزارش روز شنبه گروه دانشگاه و آموزش ایرنا از وزارت علوم، علی خاکی صدیق در گفت و گویی افزود: این موضوع مطرح شده که اگر در ترم آینده در دانشگاهی که دانشجویان بومی دارد و همه آنان واکسن کرونا را تزریق کردند، آیا می توان کلاسی را به صورت گروهی برگزار کرد.

وی ادامه داد: اگر ستاد ملی مقابله با کرونا در آن منطقه مجوز را صادر کند، می توان کلاس ها را به صورت موردی و محدود برگزار کرد.

به گزارش ایرنا، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز شنبه نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی اگر ۲ دز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند، می‌توانند از خوابگاه دانشجویی استفاده کنند.

خاکی صدیق درمورد چگونگی وضعیت آموزشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی با توجه به تزریق واکسن کرونا افزود: دانشجویان تحصیلات تکمیلی که درگیر امتحان جامع، انجام پروژه یا نگارش پروپوزال رساله دکتری خود هستند، برای حضور در دانشگاه مشکل خاصی ندارند و در حال حاضر نیز در دانشگاه حضور دارند.

وی تصریح کرد: دانشجویان تحصیلات تکمیلی همچنین اگر ۲ دز واکسن خود را تزریق کرده باشند، در استفاده از خوابگاه های دانشجویی نیز مشکلی ندارند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه ها باز هستند و فعالیت های پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی درحال انجام است و از حدود ۳۰ درصد از ظرفیت خوابگاه ها استفاده می شود.

نیازمند همکاری وزارت ارتباطات برای تامین اینترنت رایگان دانشجویان و اساتید هستیم

خاکی صدیق همچنین در پاسخ به این سوال که باتوجه به تداوم آموزش مجازی دانشگاه ها، سال تحصیلی جدید اینترنت رایگان به دانشجویان اختصاص می یابد، گفت: نیازمند همکاری وزارت ارتباطات برای تامین اینترنت رایگان دانشجویان و اساتید هستیم

وی در مورد نحوه استفاده دانشجویان و اساتید از اینترنت رایگان دانشجویی تاکید کرد: وزارت ارتباطات در سال ۱۳۹۹ و نیمه نخست امسال همکاری مناسبی در تامین اینترنت رایگان حوزه آموزش اساتید و دانشجویان داشته است.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید براینکه همکاری وزارت ارتباطات در تامین اینترنت رایگان دانشجویان و اساتید در آموزش دانشگاه ها بسیار موثر بود، اظهار امیدواری کرد با توجه به افزایش قیمت اینترنت این تسهیلات باردیگر از سوی وزارت ارتباطات به دانشگاه ها ارایه شود.

نقل از ایرنا