مجله علمی« یادگیری و حافظه » با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مجوز شماره 84799 از وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران با رویکرد علمی – تحقیقی و پژوهشی منتشر می گردد. پس از انتشار هفت شماره از این مجله به صورت انلاین و استقبال گسترده پژوهشگران و محققان دانشگاه ها و مراکز علمی کشور با همراهی و همکاری «انجمن روانشناسی ایران» وب سایت مجله آماده پذیرش مقالات لاتین پژوهشگران گرامی در زمینه های یادگیری, هوش و حافظه,  روانشناسی زبان و روانشناسی شناختی می باشد. لذا بدین طریق، از اساتید، صاحبنظران، دانشجویان، کارشناسان، پژوهشگران و علاقمندان محترم در حوزه های مربوطه دعوت می شود در صورت تمایل به ارائه مقاله به مجله٬ نسبت به ارسال مقالات اقدام فرمایند.

 

این نشریه به زبان انگلیسی منتشر می شود.

فصلنامه علمی ” پژوهش در نظام ‏های آموزشی” با هدف ارائه آخرین و تازه ترین نظریات و یافته‌های آموزشی و به منظور تبادل افکار و اندیشه‌ها در راستای نیازهای گوناگون فردی و اجتماعی به نشر مقالات، تحقیقات علمی و کاربردی، افکار و اندیشه‌های صاحبنظران آموزش مبادرت می‌نماید. در جهت افق برنامه 1404 مبنی بر تلاش در جهت رشد و توسعه علمی کشور و همسو با تأکید بر اتخاذ راهبردهای پژوهش – محور در برنامه پنجم توسعه کشور، سعی در بررسی موضوعات و چالش‏های نظام آموزشی کشور و ارائه راه‎‍ حل‏های مناسب؛ نشر نظریه‎ها، یافته‎ها، الگوها و دستاوردهای نظری و کاربردی در زمینه دانش‏های مرتبط با آموزش‎ بر پایه روش‏های پژوهشی معتبر و توسعه شبکه تعاملی میان محققان داخل و خارج از کشور می‏کند.

 

این مجله علمی در سال 1384 با همت متخصصان حوزه روان‏شناسی و علوم تربیتی، صاحب امتیاز علمی پژوهشی شد و اولین شماره آن در تاریخ تابستان 1386 منتشر شد. این مجله به صورت فصلنامه، در سال 4 شماره منتشر می شود.

این نشریه به زبان فارسی منتشر می شود.