یادداشت دکتر فریبرز درتاج ،رئیس انجمن روانشناسی تربیتی ایران به مناسبت روز جهانی و ملی روانشناس و مشاور
15 اردیبهشت 1402
یادداشت دکتر فریبرز درتاج ،رئیس انجمن روانشناسی تربیتی ایران به مناسبت روز جهانی و ملی روانشناس و مشاور

 

روانشناسی چراغ اجتماع به سوی پویایی و تحول مثبت

دکتر فریبرز درتاج، رئیس انجمن روان شناسی تربیتی ایران و استاد تمام گروه روان شناسی تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی در یادداشتی به مناسبت روز روان شناس و مشاور در ، آورده است:

«بی ­شک روان­شناسی یکی از حوزه ­های مهم و حیاتی در نظام سلامت جهانی است و بدون حضور روان­شناسان و مشاوران، امروزه تصور یک جامعه مترقی و متعالی دشوار است! در بلندای اهمیت و عظمت این حرفۀ والامنزلت بیان همین نکته کافی است که بسیاری از مشکلات ما در پیوسته ایام زندگی می­توانند دلایل جدی برای بروز مشکلات روانی باشند. در این عرصه، روان­شناسان و مشاوران با پشتکار و دانش فراوان و با ارائه خدمات حرفه­ ای مشاوره و روان­ درمانی به کمک مردم می­ آیند و آنها را در رسیدن به سطح بهتری از سلامت و رفاه روانی یاری می­ رسانند.

روان­شناسان و مشاوران عزیز کشورمان نیز با دانش به­روز و تجربه گستردۀ خود، گره از مسائل و چالش­ های پیچیده زندگی انسان ­ها می­ گشایند. آنها به ­ویژه در این شرایط پسا­کرونا به­ سان چراغی پرفروغ در ساحات زندگی با صبر و حوصله، تاملی ژرف­ اندیش و نگرشی خلاقانه همراه با دیگر همکاران در سراسر جهان، بهبود وضعیت روحی و حفظ سلامت روانی آحاد جامعه را به ارمغان می­ آورند و در این مسیر پرسنگلاخ رسیدن به سرمنزل مقصود که همان رشد و توسعه فردی و اجتماعی و دست­یابی به آرامش روانی است، صاحبان این حرفۀ خطیر با بهره­ گیری از اصول علمی و حرفه­ ای و نیز توجه به ارزش­ها اخلاقی، سراج راه حرکت اجتماع به سمت پویایی و تحول مثبت هستند.

در پایان نیز با درود و مهر و آرزوی موفقیت­ های بیش از پیش،۹ اردیبهشت، روزعلاجِ رنج مراجعین، شکیبایان روزهای بی­شکیب و تلخ سختی، آغازگران مهرورزی خالصانه و طلایه­ داران خردورزی را بر تمامی روان­شناسان و مشاورانی که در جهت آرامش روانی جامعه تلاش می­کنند، تبریک و تهنیت عرض می­کنم و از تلاش­های ارزنده­­ شان قدردانی می­نمایم. »

دکتر فریبرز درتاج

رئیس انجمن روانشناسی تربیتی ایران