برگزاری اولین گردهمایی آشنایی با اختلالات/تفاوت های یادگیری
13 آبان 1398

برگزاری اولین گردهمایی آشنایی با اختلالات/تفاوت های یادگیری

اولین گردهمایی آشنایی با اختلالات/تفاوت‌های یادگیری به پیشنهاد انجمن روان‌شناسی تربیتی ایران و گروه روانشناسی تربیتی دانشگاه الزهرا و با مشارکت انجمن روانشناسی تربیتی، مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه الزهرا، گروه روان‌شناسی تربیتی دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه الزهرا، کانون همیاران سلامت روان دانشگاه الزهرا، انجمن اختلال‌‌های ویژه یادگیری ایرانیان در تاریخ ۱۳ آبان ماه ۹۸ در سالن دکتر تورانی دانشگاه الزهرا(س) برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی انجمن به نقل از خبرگزاری دانشگاه الزهرا، در این مراسم ابتدا دکتر امیر غائبی رئیس محترم دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی با قرائت آیاتی از قرآن مجید جلسه را شروع و به حاضرین خوش‌آمد گفتند. سپس دکتر فریبرز درتاج رئیس انجمن روان شناسی تربیتی ایران تاریخچه کوتاهی از شناسایی اختلال/تفاوت یادگیری ارائه و توضیحات کوتاهی در مورد ماهیت این ویژگی بیان کردند.
در ادامه دکتر مهناز اخوان تفتی مدیر گروه روان‌شناسی تربیتی دانشگاه الزهرا(س) و از اعضای هیأت موسس انجمن اختلالات یادگیری ایران گزارشی از چگونگی و روند تأسیس انجمن اختلالات یادگیری را ارائه کردند.
و همچنین در خصوص تاریخچه ای از روند شناسایی اختلال/تفاوت یادگیری، تعریف اختلال یادگیری، برشمردن ویژگی های این اختلال،معرفی انواع اختلال یادگیری که دانش آموزان با آن سروکار دارند، معرفی افراد نخبه ای که در طول تاریخ دچار این اختلال بودند، برشمردن نقاط قوت و ضعف افرادی که دچار این اختلال هستند، مقایسه یافته های به روز پژوهشی در رابطه با رویکردهای آسیب محور و تفاوت محور به اختلالات یادگیری مطالبی را ارئه نمودند.
در پایان دو فیلم انیمیشن در رابطه با اختلالات یادگیری توسط خانم الهه جراحی از اعضای هیأت موسس انجمن اختلالات یادگیری ایران نمایش داده شد و توضیحاتی در مورد آن ارائه گردید. این گردهمایی با استقبال بیش از ۳۰۰ نفر از علاقه مندان به حوزه اختلالات/تفاوت های یادگیری مواجه شد.